tiistai 19. huhtikuuta 2011

18: Kirja, johon petyin

Jossakin (en muista kyllä missä) blogissa jo keskusteltiinkin, miten omat kirjaan kohdistuvat odotukset johtavat pettymykseen, ei välttämättä se luettu kirja itsessään.

Näin kävi minulle viime vuonna ilmestyneen Hannu Väisäsen Kuperat ja koverat -kirjan kanssa. Olen pitänyt tavattoman paljon hänen aiemmista omaelämäkerrallisista kirjoistaan Vanikan palat (2004) ja Toiset kengät (2007), ja sitä myötä odotukset olivat todella korkealla.

Varmasti kirja on ihan hyvä, mutta se ei vain kiehtonut minua samalla tavalla kuin Väisäsen aiemmat kirjat. Olen todella pahoillani tästä ja lupaan aloittaa kirjan vielä uudelleen ja lukea sen loppuun asti....

http://www.kirjavinkit.fi/wp-content/uploads/2010/06/kuperatjakoverat.jpg

3 kommenttia:

  1. Ainakin minä nostin esille sen, että kirjapettymys ei välttämättä kerro huonosta kirjasta, vaan omista odotuksista. Ja muistelen muissakin blogeissa olleen samansuuntaista pohdintaa.

    Minä en ole lukenut vielä mitään Väisäsenkirjoja, ne kiinnostavat kyllä. En siis ehkä aloita tästä? :)

    VastaaPoista
  2. Joo, ainakin sinun blogissasi sitä pohdittiin (olin sen verran laiska, etten jaksanut lähteä uudelleen keskusteluja lukemaan....).

    Ei tosiaan kannata aloittaa Väisästä tästä kirjasta. Ehkä se Toiset kengät on paras. Siis minun hyvin subjektiivisesta näkökulmasta. ;-)

    Mietin, että johtuuko tään kolmannen kirjan kohdalla pettymys siitä, ettei siinä maailmaa katsotakaan enää lapsen näkökulmasta. Kuten tiedät, lapsuus kiinnostaa meikäkäistä.

    VastaaPoista
  3. Mun mielestä Toiset kengätkin oli aika surkea, joten ehkä en jatka näitä Väisäsen kirjoja yhtään pidemmälle, jos se oli paras ;D

    VastaaPoista

Ilahduta bloggaajaa kommentilla!